April 18, 2010

Kematian

Assalamualaikum sume...
dah lame xupdate blog ni.lately bz ngan assignment y xbenti2 dtg.Sume keje dh settle skang ni n skang study tuk final exam plak..hehe gud luck to all n all d best..;-)

Aku just nk share, dalam awal tahun ni byk berita kematian y aku dapat n dengar.Uwan aku meninggal awal bulan 3 yg lepas.Xsangka jugak..dah lah aku  dh lame aku xjmp die..dh lame xbalik kg.Tapi sempat tgk muka arwah sebelum dikebumikan.Sempat cium die..Semoga arwah tenang disana dan dtempatkn ditempat org2 yang diredhainya..Al-Fatihah..

Then, negara kite digemparkn pula dgn berite kematian arwah Din Beramboi.Kematian yg aku rase mcm tiba2 jgk..Dh sampai ajal,sape2 pn xtahu n xmampu nk halangnye kn..Hilangnye sorang pelawak dlm industri seni negara kita..Pagi era pn dh xmeriah lg ar..
Semoga arwah juga tenang disana..Al-Fatihah

Latest, smlm (17 April) Acik Spin telah pergi ke rahmatullah sebab kemalangan ngeri. Arwah meninggalkan seorang isteri dan 2 org anak perempuan.kereta yg arwah naiki xcident dan mlanggar signboard di lbuhraya KESAS dan tbakar. Kawan die yang naik kreta bsama hanya cedera.dgr2nya patah kaki..aku xberani nak cite byk,takut wrong info.Tapi setakat yang aku dgr mcm tu la..Arwah Acik Spin adalah anak buah paktih aku..mak arwah adik beradik ngan paktih.takziah tuk paktih sekeluarga..Dulu mase sekolah layan gak lagu2 die.siap letak kt dlm buku lagu lg tu..hehehe.Hmm...Semoga arwah juga ditempatkn bsama or2 yg beriman dan diredhai-NYA..Al-Fatihah..

Hmm..kita sume xtau bila ajal kita kn..Kita hanya boleh bersedia tuk mhadapinya.I'm just wondering, kalau aku mati suatu hari nanti,adakah aku akan diingati..aku hanya manusia biase..byk kelemahan,byk kesilapan yang aku dh lakukan..byk lagi yg perlu aku pbetulkan pada diri aku.aku jadi takut bila fikirkn kematian.Aku belum bersedia..Adakah aku akan diingati bila dh xde nanti?...






3 comments:

  1. Ralat..
    correction-lebuhraya kemalangan arwah acik spin ialah LEKAS bkn KESAS
    hehe sori...

    ReplyDelete
  2. x per..:) yah..janji Allah tu benar.Kematian adalah pasti.. biler cakap pasal kematian jer..mesti as teringat saat2 arwah abah as pergi mengadap Ilahi..pun berlaku secara tiba-tiba jugak...hmm..Apapun kita yang hidup kena selalu ingat akan mereka yang telah pergi dahulu dan tidak lupa mendoakan mereka..:)
    ..k..
    hmm...k.. as pun da lama x update blog tau..huhu

    ReplyDelete
  3. sabar ye as..sedekah al-fatihah byk2..
    anyway da lame xnmpk as..ni kencang pny study ni ek..hehe;-)
    camne paper ism?
    aku blur weh..ilang sume2 dlm pale otak.mase jwb byk tmenung je..tp soklan tny direct je..tp mmg aku blur..don't know why..huhu
    hmm tawakal je la..hrp2 lpas..;-)

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...